کتابخانه علامه محمدتقی جعفری(ره) طالخونچه

 

مهلت ارسال آثار جشنواره خاطره نویسی کتابداران و اعضای کتابخانه ها از سوی دبیرخانه این جشنواره تا سی ام بهن ماه سال جاری تمدید شد.
 
به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، دبیرخانه دومین جشنواره خاطره نویسی کتابداران و اعضای کتابخانه ها اقدام به تمدید مهلت تحویل آثار تا تاریخ سی ام بهمن سال جاری به این دبیرخانه کرده است.
گفتنی است موضوعات خاطره نویسی در این جشنواره برای کتابداران شامل: «کودکان و نخستین تجربه های برخورد با کودک»، «اندیشمندان و نویسندگان در کتابخانه»، «کتابدار به عنوان مشاور امین»، «ارزشمندترین تجربه کاری»، «کتابداران و خیرین کتابخانه ساز»، «اهدای کتاب»، «کتابداران و جایگاه شغلی، اجتماعی»، «کتابداران و دنیای مجازی» و «کتابدار و خانواده» است.
موضوعاتی شامل «نخستین تجربه حضور»، «وقایع و اتفاقات جالب»، «دوستان کتابخانه» و «من و کتابدار» نیز از محورهای خاطره نویسی برای اعضای کتابخانه ها است.
علاقه مندان می توانند آثار خود را از طریق پست الکترونیکی به نشانی:Khatereh@iranpl.ir و یا به نشانی پستی: بلوار کشاورز، فلسطین جنوبی، کوچه ذاکری، پلاک9، نهاد کتابخانه های عمومی کشور،طبقه دوم، اداره کل امور فرهنگی ارسال کنند.

[ دو شنبه 23 بهمن 1393برچسب:خاطره نویسی, کتابخانه علامه جعفری طالخونچه,فراهانی,

] [ 18:15 ] [ مسئول کتابخانه- آقای نادری ]

[ ]

 

 

 

از کتابخانه ها کمال استفاده را ببرید

 

کتابخانه های گنجینه های ارزشمندی هستند که شاید بسیاری از ما، از آن ها استفاده ی خاصی نداریم یا اگر مجبور بشویم برای خواندن یک کتاب خاص به کتابخانه مراجعه می کنیم. اگر دانشجو، مدرس و یا کارمند دانشگاه ها و مراکز آموزشی هستید، هزاران کتاب در کتابخانه ی دانشگاهتان، منتظر شما هستند به سراغ آن ها بروید.

 و یا اگر در اداره یا محل کار خود کتابخانه ی کوچکی دارید حتما از کتاب های موجود کمال استفاده را ببرید.

کتابخانه های مختلفی نیز در سطح شهر موجود است که دارای کتابهای بسیار زیادی است که مطمئنا آن ها را نخوانده اید.

یک نویسنده برای انتشار یک کتاب، ماه ها و ممکن است سال ها وقت گذاشته است و از تجربیات خود استفاده کرده است تا یک کتاب ارزشمند تولید کرده باشد. شما می توانید با چند ساعت مطالعه، تمام این سال ها تجربه ی یک نویسنده را به راحتی دریافت کنید.

کتاب ها در روند زندگی ما انسان ها می توانند تاثیرات خیره کننده ای بیندازند. پس توصیه می کنیم اگر با کتاب ها رابطه ی خوبی ندارید، با آن ها دوست صمیمی شوید.

 

[ یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:,

] [ 17:40 ] [ مسئول کتابخانه- آقای نادری ]

[ ]

 

[ شنبه 18 بهمن 1393برچسب:کودک, خواندن, فراهانی, کتابخانه علامه جعفری طالخونچه,

] [ 17:57 ] [ مسئول کتابخانه- آقای نادری ]

[ ]

شبكه كتابخوانان حرفه اي كشور با هدف ارتقاء مطالعه مفيد از آبان ماه سال گذشته فعاليت خود را شروع كرده است. اين شبكه، اولين شبكه كتابخواني در سطح كشور است.

به طور میانگین هر 15 روز یکبار در مسابقه های کتابخوانی شرکت نمائید. کتاب های مورد علاقه خود را به دیگران معرفی و در مورد آن بحث و گفتگو کنید.در مورد آنچه که خوانده اید یا می خواهید بخوانید با دیگران مشورت و تبادل نظر کنید. از کتاب های برتر و پرمخاطب اطلاع پیدا کنید.از بانک کتاب با بیش از 500 هزار عنوان استفاده نمائید.اطلاعات و اخبار کتاب و کتاب خوانی را کسب کنید. مسابقه ها به دو دسته کتابخوانی و چکیده نویسی تقسیم می شوندکه از طریق سایت و ارسال ایمیل اطلاع رسانی می گردند. ( برای دریافت فرم مسابقات به کتابخانه های عمومی مراجعه نمایید.)

در اين راستا كتابداران كليه كتابخانه هاي عمومي در سراسر کشور آماده ارائه راهنمايي و مشاوره به عموم مردم هستند. مردم مي توانند با مراجعه به نزديكترين كتابخانه عمومي محل خود راهنمايي هاي لازم را از كتابدار بخواهند.

هم اکنون عضو شبکه کتابخوانان حرفه ای ایران شویم . از کلیه اعضا محترم کتابخانه عمومی  دعوت می کنیم که در این سایت عضو شده و از امکانات این سایت استفاده نمایند

 

 

 

 

[ شنبه 18 بهمن 1393برچسب:شبکه کتابخوانان حرفه ای,فراهانی, کتابخانه علامه جعفری طالخونچه,

] [ 17:20 ] [ مسئول کتابخانه- آقای نادری ]

[ ]

 

عضويت در كتابخانه  منوط به احراز شرايط زير است:
 الف: تكميل برگ در خواست
 ب :  پرداخت حق عضويت سالانه
 ج : ارائه شناسنامه يا كارت شناسايي معتبر
  د :  يك قطعه عكس

- اعضاي كتابخانه موظفند هرگونه تغيير نشاني محل سكونت يا كار را به كتابخانه  اطلاع دهند.

- مدت اعتبار كارت يك سال از تاريخ صدور است.

- كارت عضويت كتابخانه غير قابل انتقال است.

- اعضاي كتابخانه ملزم به رعايت سكوت و نظم كتابخانه هستند و در صورت عدم رعايت مقررات ،مسئول كتابخانه مي تواند كارت عضويت ايشان را لغو نمايد.

 

[ پنج شنبه 16 بهمن 1393برچسب:عضویت, کتابخانه علامه محمدتقی جعفری, فراهانی,

] [ 15:46 ] [ مسئول کتابخانه- آقای نادری ]

[ ]

[ پنج شنبه 16 بهمن 1393برچسب:جمعه, انتظار, امام زمان,

] [ 15:3 ] [ مسئول کتابخانه- آقای نادری ]

[ ]

 

ساعات کاری کتابخانه در نیمه دوم سال 93

 

شنبه الی چهارشنبه: 12:30 الی 18 عصر

 

پنجشنبه ها : 12 الی 17

 

منتظر قدوم سبزتان هستیم.

 

 

[ پنج شنبه 1 بهمن 1393برچسب:,

] [ 13:37 ] [ مسئول کتابخانه- آقای نادری ]

[ ]

از سوی اداره کل امور فرهنگی نهاد؛ دومین دوره مسابقه خاطره نویسی کتابداران و اعضای کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شود اداره کل امور فرهنگی نهاد دومین دوره مسابقه خاطره نویسی مخصوص کتابداران و اعضای کتابخانه های عمومی کشور را برگزار می کند.

 به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اداره کل امور فرهنگی نهاد به منظور بهره گیری از تجارب کتابداران در زمینه های گوناگون علمی، پژوهشی و کاربردی با اهدافی چون تقویت قدرت نگارش، شناسایی و پرورش استعداد نویسندگی، استفاده از آثار فاخر در تولید فیلم نامه و سایر محصولات فرهنگی و... اقدام به برگزاری مسابقه خاطره نویسی میان کتابداران و اعضای کتابخانه های عمومی می کند.

گفتنی است، کتابداران، کودکان و نخستین تجربه های برخورد با کودک، اندیشمندان و نویسندگان در کتابخانه، کتابدار به عنوان مشاور امین، ارزشمندترین تجربه کاری، کتابداران و خیرین کتابخانه ساز، اهدای کتاب، کتابداران و جایگاه شغلی؛ اجتماعی؛ آموزشی، کتابداران و دنیای مجازی، کتابدار و خانواده، اعضاء کتابخانه، نخستین تجربه حضور، وقایع و اتفاقات جالب، دوستان کتابخانه و من و کتابدار، موضوعات دومین دوره مسابقه خاطره نویسی کتابداران و اعضای کتابخانه های عمومی کشور است.

متقاضیان شرکت در این مسابقه می بایست آثار خود را در تا بیست دوم بهمن 93 به ادارات شهرستان و یا اداره کل امور فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور از طریق مراجعه حضوری و یا از طریق آدرس پست الکترونیکی khatereh@iranpl.ir ارسال کنند.

 

[ پنج شنبه 10 بهمن 1393برچسب:,

] [ 13:1 ] [ مسئول کتابخانه- آقای نادری ]

[ ]

عضویت رایگان

به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر در کتابخانه محمدتقی جعفری طالخونچه

 

در دهه فجر عضویت رایگان انجام می شود.

 

 

 

[ پنج شنبه 14 بهمن 1393برچسب:عضویت رایگان, دهه فجر, علامه محمدتقی جعفری, فراهانی,

] [ 12:56 ] [ مسئول کتابخانه- آقای نادری ]

[ ]

 

به مناسبت بزرگداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامیٰ

نمایشگاه کتابی به همین مناسبت در محل  کتابخانه علامه جعفری  طالخونچه

جهت بازدید علاقه مندان برقرار است.

 

[ دو شنبه 13 بهمن 1393برچسب:نمایشگاه کتاب, طالخونچه, علامه جعفری,

] [ 14:7 ] [ مسئول کتابخانه- آقای نادری ]

[ ]

[ دو شنبه 12 بهمن 1393برچسب:,

] [ 13:17 ] [ مسئول کتابخانه- آقای نادری ]

[ ]

سالروز وفات کریمه اهل بیت حضرت معصومه تسلیت باد.

[ شنبه 11 بهمن 1393برچسب:وفات حضرت معصومه, تسلیت, کتابخانه, فراهانی,

] [ 16:35 ] [ مسئول کتابخانه- آقای نادری ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه